woensdag 27 juli 2011

Dag 6 - zaterdag 23 juli: San Francisco richting kust

Dag 6 – vertrek uit SF
Vanmorgen vroeg opgestaan, om half zeven ging de wekker. Na het inpakken van alle spullen zijn we eerst nog even gaan ontbijten en daarna hebben we een taxi genomen naar het vliegveld, d.w.z. naar de autoverhuurbedrijven daar.
De taxichauffeur had goede zin: er volgde een heel filosofisch maar ook politiek getint gesprek over de verschillen tussen rijk en arm op dit moment, en de rol van de regering daarin. Of de man nu vóór of tegen Obama was kregen we niet duidelijk maar dat hij veel onvrede met het huidige systeem had wel.
Na dit ochtendlijk gebeuren ging het bij Dollarcars razendsnel. We waren direct aan de beurt en kregen een mooie blauwe Ford Escape mee. Hij was net weer wat groter dan de Kia Sportage die we vorig jaar meekregen.

Omdat we nu al vertrouwd waren met de manier van bewegwijzering reden we behoorlijk vlot naar de Walmart in San Leandro. Met ons boodschappenlijstje in de hand konden we vrij effectief inkopen. Tent en toebehoren waren zo gevonden, maar helaas waren de slaapzakken op….toch wel een vrij essentieel onderdeel van kamperen! We vonden nog wel twee fleece-slaapzakken en die hebben we maar direct meegenomen. Er waren ook geen stoeltjes meer trouwens, dus moesten we naar Walmart nummer twee die gelukkig maar vijf minuten verderop lag. Daar konden we de laatste twee slaapzakken uit het schap vissen, toevallig wel de dikkere versie die we ook  juist graag wilden. Stoelen waren echter ook hier uitverkocht….We besloten die dan maar later ergens aan te schaffen (veel keus hadden we natuurlijk ook niet).
Uiteindelijk was het toch alweer één uur toen we wegreden, richting San Rafael. Daar wilden we doorsteken naar de kust. Op een of andere manier misten we echter de afslag en moesten we via het centrum van San Francisco. Nou, op zaterdagmiddag is dat niet de meest verheffende bezigheid kan ik zeggen….en al zeker niet als je dan ook dáár nog verkeerd rijdt, zodat je helemaal langs Fisherman’s Wharf mag kruipen en om de 100 meter kunt stilstaan voor een stoplicht….Anders dan gepland reden we  de Golden Gate brug op alwaar ook een file stond. Het speciale van die brug gaat dan al gauw verloren…maar uiteindelijk kwamen we dan toch aan de overkant, zij het tweeënhalf uur later dan gepland. Tja, en als het dan mis loopt gaat alles mis….we raakten weer de weg kwijt en hoewel we die met moeite terugvonden raakten we toch wat ontmoedigd. We besloten een campground  te zoeken.  We kwamen eerst terecht in Jenner, een gehucht met prachtig uitzicht over zee en rotsen, maar géén campground.

Uitzicht bij Jenner
Wel een restaurant waar ze ons konden vertellen waar er wel een was. Daarheen gereden, maar het bleek – hoewel schitterend gelegen – ten eerste vol en ten tweede kon je de auto niet bij de tent zetten.

Nog afgezien van het gesleep met spullen leek ons dat niet handig. Het werd inmiddels al aardig donker, en op advies van weer iemand anders zijn we maar naar Santa Rosa teruggereden, waar we een uur of wat geleden ook al langsgekomen waren….om daar in het Travelodge Motel een kamer te bezetten. Hehe….en na een heerlijke, echt goede hamburger bij Denny’s (vond ik, Bert heeft toch liever de bordkartonnen versie van de MacDonalds )  hebben we ons ter ruste gelegd. Morgen weer een dag!