woensdag 11 augustus 2010

Dag 30 - Mojave - Las Vegas

Dag 30 - 8 augustus – Mojave – Las Vegas

Vanmorgen was de lucht weer stralend blauw toen we wakker werden. We hadden voor de zekerheid maar in de auto geslapen, maar dat was achteraf niet nodig geweest.
Na het ontbijt, met door Gera heerlijk klaargemaakte roereieren, rustig alles ingepakt en richting het zuiden gereden. Onderweg bleven we ons verbazen over de woestijn en vooral over de vele plantengroei die we zagen.

We reden naar het Visitor Centre waar we naar een filmpje keken over het gebied en een leuke tip kregen voor een korte wandeling. Dat stuk van het park wordt het ‘hole in the rock’ genoemd. Je kunt dat op twee manieren opvatten: er zit inderdaad een groot gat bovenin een rots waar je doorheen kunt kijken, maar er zitten ook heel veel gaten in de rotsen eromheen. Die zijn niet door-en-door maar wel heel beeldbepalend. Het is een lavagesteente, dus vrij zacht.

Om de wandeling te kunnen maken moesten we afdalen via ijzeren ringen die in de rotswand geslagen waren. Dat lukte vrij makkelijk. We kwamen in een soort kloof terecht waar de rotsen erg afgeronde vormen hadden, en vol zaten met voornoemde gaten. Het was een leuk tochtje, we hebben er een dik uurtje over gedaan. Niet al te inspannend dus maar zeker de moeite waard. Er komen nauwelijks toeristen dus we hadden het rijk alleen.

Daarna hebben we afscheid genomen van Gera en Sieger. Zij gingen nog door naar het Joshua National Park en daarna naar San Diego waar Gera op de bus zou stappen naar San Francisco. Voor haar zat de reis (twee maanden!) er bijna op.

Wij wilden weer noordwaarts, eerst naar Las Vegas en dan naar Death Valley.
Na het afscheid en het uitzwaaien zijn we dus naar het noorden gereden. We hadden oorspronkelijk een reservering staan voor een vijf sterren hotel (the Golden Nugget), maar dat moesten we cancelen omdat we er veel eerder waren dan gepland. Op de valreep moesten we dus iets anders zoeken. Met behulp van de Trotter werd dat het Main Street Station Brewery Hotel. Net als het andere hotel niet aan de beroemde Strip, maar downtown. Wel weer vlakbij Fremont Street, waar ook van alles te doen is.

Het hotel kostte $36 dollar per nacht. Een superkamer, heerlijk koel en ruim. Niet de luxe van het Golden Nugget, maar wel een prachtig geconserveerd Jugendstil gebouw waar ook de sfeer heel anders was dan in het GN. We voelden ons er echt thuis. Afgezien van het feit dat je wel gek werd van al het lawaai van de fruitautomaten..als daar nu eens écht fruit uit kwam rollen, dán zou Amerika gezond worden zeg….

’s Avonds nog even naar Fremont Street Experience gelopen. Die straat is helemaal overdekt met een soort tunnel van ledlampjes. Op een gegeven moment begon het enorm te donderen, een hoop lawaai, en opeens was er een optreden van Queen boven ons hoofd….echt helemaal te gek. Mensen begonnen te zingen en te dansen, het geluid was geweldig en de beelden flitsend. Je kreeg er alleen nekkramp van, gelukkig duurde het niet al te lang. Een geweldige ervaring, experience inderdaad!

We waren doodmoe en hielden het daarna snel voor gezien. Een heerlijk bed wachtte ons op….