donderdag 5 augustus 2010

Dag 25 - Capitol Reef

Dag 25 – 3 augustus – Capitol Reef

Rustig opgestaan en naar Capitol Reef gereden. Doel was de Fruita campground. Onderweg natuurlijk weer heel veel foto’s gemaakt, het houdt hier niet op.
Om 11.00 waren we bij de camping. Een oase in de woestijn! Schitterend gelegen, groen, uitzicht op de rode bergen, heel veel ruimte, plaatje gewoon! We zetten de tent op en waren dolblij dat we weer konden kamperen. Dat hoort voor ons zo bij vakantie dat we echt wat ontregeld raken als dat niet kan.
De tent stond dus, stoeltjes erbij en een plan maken. We keken nog even naar de lucht, die zag er stralend blauw uit. Ook nog maar even achterom gekeken…..donkere wolken! En min of meer tegelijk de eerste donderslag….
Daar zit je dan. We moesten wel even slikken, maar hebben toch alles maar weer afgebroken en in de auto gegooid. Er zat niets anders op.
In het park konden we ook niet veel, de scenic way was afgesloten wegens overvloedige regenval. Bleef over het bekijken van petrogliefen, dat zijn symbolen en figuren die in dit geval door de indianen eeuwen geleden in de rotsen zijn gekrast, een film kijken over het ontstaan van het gebied (erg interessant) en een blik werpen in het oude farmhouse dat nu als klein museum dienst doet. Dat nam bij elkaar ongeveer een uurtje in beslag. En toen?
Goede raad was duur. Uiteindelijk zijn we maar naar Bryce gereden in de hoop daar betere omstandigheden aan te treffen.
Weer een prachtige tocht, maar toen we rond zes uur in de buurt kwamen zagen we alleen maar een hele zwarte lucht…en eenmaal bij het park begón het toch te plenzen…niet gewoon meer. Dus voor de zoveelste keer maar weer een motel genomen. Er was al veel vol, maar een welwillende dame van zo’n vol motel begon wat rond te bellen en vond nog een plaatsje ergens anders. Zowaar zeer betaalbaar ook. Ze had net de telefoon opgelegd of de stroom viel uit…en dat is nu, terwijl ik dit schrijf om kwart voor elf ’s avonds, nog steeds niet opgelost.

Maar wij hadden een plek. Terwijl we ons daar aan het inschrijven waren ging de regen over in hagel, en niet zulke kleine stenen ook. Het was echt noodweer.
Mensen wilden eten in restaurants, maar die waren gesloten vanwege de stroomuitval. Wij deden met onze zaklamp een paar boodschappen in de plaatselijke super die het vlak daarna ook voor gezien hield en haar deuren sloot. Met ons gaspitje konden wij gelukkig zelf een potje koken maar er zijn ongetwijfeld mensen met een lege maag gaan slapen die nacht…

We hoorden van mensen in de kamer naast ons dat het overal slecht is. In de Grand Canyon, in Zion, in Page. Alle plekken waar we naar toe wilden. Maar we gaan het een en ander maar eens heroverwegen, nu de monsoons zo opspelen. Normaal gesproken zijn ze er af en toe, gedurende de zomer, maar nu zijn ze er elke dag.

In elk geval gaan we vroeg opstaan om Bryce te kunnen bewonderen, aangenomen dat de zon schijnt. Maar dat doet-ie ’s morgens meestal wel, gelukkig.

1 opmerking:

1. ach wat is dit nu sneu, staan jullie daar op Fruita, de meest fraaie campground en dan dit. maar erg verstandig om te vertrekken, want vorig jaar, wij in de camper, hebben we wat tentjes voorbij zien drijven.....Lees alles nu pas op advies van een ander forumlid. Hoop dat jullie nu inmiddels toch wat beter weer hebben, maar zo te lezen is het overal erg behalve in het diepe zuiden....

nou we zullen duimen, hier is het ook echt hollands maar dat is schrale troost.

groet thuul ( aaforum)

BeantwoordenVerwijderen

Leuk als jullie een reactie achterlaten!