woensdag 13 augustus 2014

Dag 37 – Zaterdag 9 augustus: Monterey – San Francisco

Tja, en vanmorgen was het dan zover. Alles inpakken, uitzoeken wat naar de kringloop moest en de rest vast zoveel mogelijk in onze tassen pakken. Het ging behoorlijk vlot, en om tien uur reden we naar de Goodwill waar we achter lieten wat we niet meer nodig hadden. We reden de kustweg naar het noorden, omdat we zowel Santa Cruz als het Año Nuevo State Park nog aan wilden doen. Om half één waren we in Santa Cruz waar we wat rondslenterden en een sandwich aten bij Zoccoli’s Deli. Het is en blijft een gezellig stadje. Vandaaruit was het niet ver meer naar het Año Nuevo park. Je kunt daar zeehonden in hun natuurlijke habitat zien. Het was mooi zonnig wandelweer, aan de warme kant zelfs. We dachten dat het een klein eindje lopen zou zijn, maar al met al werd het toch een wandeling van een uur of drie. De zeehonden lagen nogal op afstand, in Point Lobos kom je er veel dichterbij, maar het was toch leuk. Vooral omdat er op elk uitkijkpunt een gids stond die van alles en nog wat kon vertellen. Wij vonden het een mooie afsluiting van de vakantie. Na afloop moesten we wel een kilo zand uit onze schoenen schudden, maar alla.

DSC00072 P1060079 DSC00078

In het midden een oud scheepswrak; het was gevaarlijk gebied om te bevaren, o.a. door de mist en de rotsen

DSC00080  DSC00104 DSC00086

Links de vogelrots; de zeehonden tussen het wier; op de achtergrond het eiland waarop tot 1948 de vuurtoren gevestigd was. Bij het verlaten van het eiland heeft men ook de deur van het huis meegenomen, en toen hebben de zeeleeuwen het maar in bezit genomen. Je kunt je voorstellen hoe het inmiddels ruikt…

Met de navigatie (NavFree voor Android, werkt niet op Iphone) vonden we zó het hotel (Super8) in San Bruno. Vorig jaar was dat ook al onze laatste stop, en omdat het de perfecte ligging heeft t.o.v. vliegveld en autoverhuurbedrijf had ik het ruim van tevoren al geboekt. Dat was maar goed ook, want het was vol. Naast het hotel zit een uitstekend Mexicaans restaurant zodat we geheel voldaan het laatste deel van onze reis af konden ronden. Aan alles komt een eind……

2 opmerkingen:

1. Het was weer leuk met jullie mee te lezen, prachtige reis weer!
    Gr. Ina(Amerika forum)

BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Ina! Ja, het was een geweldige reis weer. Ik heb net dag 38 geplaatst en dan schrijf ik morgen of overmorgen nog een nabeschouwing. Daarna de focus maar weer op het werk.....gelukkig hebben we heel veel foto's!

Leuk als jullie een reactie achterlaten!