donderdag 28 juli 2011

Dag 9 - 26 juli: Kust Oregon

Dag 9 – dinsdag 26 juli (foto's volgen later)

Vandaag wilden we behalve tanken, op zoek naar andere stoelen, dat was er gisteren niet van gekomen. En ook weer een stukje meer naar het Noorden rijden.

Toen we  nog maar net op weg waren kwamen we een aantal Elks tegen. Wilde dieren hoewel ze heel aaibaar oogden.

Wij zijn niet echt strandmensen, en eerlijk gezegd houden we meer van bergen dan van zee. Maar Oregon’s kust is toch de moeite van het verkennen waard, en het mooiste moest nog komen. We wilden dus tot voorbij de Sand Dunes rijden en dan ter hoogte van Eugene doorsteken naar het binnenland. Via Portland naar Mt. St. Helens, een vulkaan.
Het stuk kust in het Californische deel vonden wij niet echt een toegevoegde waarde. We waren echter de grens van Oregon nog niet over of het werd ruiger en dus in onze ogen mooier.

Ondanks het dreigende benzinetekort reden we met een kleine omweg nog een scenic drive, wederom door de imposante Redwoods. Gelukkig konden we vlak daarna tanken dus dat was ook weer opgelost.

In Brookings vroegen we iemand naar een (buiten)sportzaak, en we werden verwezen naar Fred Meyers Store. Die hadden we vorig jaar niet gezien, of althans, we waren er nooit geweest, maar het is een soort WalMart. Immens groot en ja, daar hadden ze de goede stoelen! Nog twee dollar goedkoper ook, zodat we de rest van de vakantie op zeven euro zitten zeg maar…
We kochten er ook nog allebei een hele dikke warme joggingbroek die al goedkoop was maar ook nog eens afgeprijsd zodat er bijna niets overbleef.
Het was inmiddels al drie uur, en we besloten nog een uurtje te rijden en dan een plek te zoeken. Heel erg opgeschoten waren we niet, maar daar gaat het natuurlijk ook niet om: je wilt ook wat zien tenslotte.
In Gold Beach was een Visitor Centre. De dame aan de balie begreep precies wat voor camping we zochten en we vonden op zeven mijl uit de kust een oase van rust op Huntley Park, aan de rivier de Rogue. Het beviel ons direct al zo goed dat we twee nachten boekten. En ook een normale prijs: $12 per nacht. Er zijn zelfs warme douches maar die moet je dan wel apart betalen.

Bezoeker op het handvat van ons waterketeltje

Uitzicht over de Rogue
We aten pasta  met tonijn en champignonsaus, zaten aan de rivier en voelden ons als god in Amerika!